De modernste technieken aan de achterkant van je organisatie: ‘dat is niet sexy, maar wel het allerbelangrijkste.’

Een ‘Forward Thinking’ leider is vooral nieuwsgierig naar de toekomst. Met welke veranderingen behaal jij jouw voordeel overmorgen en daarna? In de paneldiscussie gaat Jim Stolze met Nederlandse disruptors hierover in gesprek: Gillian Tans (Booking.com), Joris Beckers (Picnic), Alexander Klöpping (Blendle) en Ali Niknam (bunq). En dat leverde interessante uitspraken en inzichten op. We hebben er vier op een rij gezet:

Je product of dienst is zo goed als je werknemers
Een van de grootste uitdagingen van techbedrijven? Het vinden van talent. Gillian Tans van Booking.com kan erover meepraten: je bent zo goed in je product of dienst als de mensen die het maken. En dus zoeken zij niet alleen in Amsterdam, maar over de hele wereld.

Geef je klant oprechte aandacht
Met Picnic digitaliseert Joris Beckers de ‘SRV-man’: online shoppen met persoonlijke aandacht voor de klant. Ook al leven we in een wereld waarin mensen niet altijd meer de deur uit gaan voor boodschappen; de beleving van de klant moet altijd centraal staan. Volgens Joris is Picnic succesvol omdat hun dienstverlening niet geautomatiseerd is, maar persoonlijk. Het is authentiek.

Kijk eerst naar de wensen van de klant en stem daar de juiste techniek op af
AI, Machine Learning, chatbots? ‘I think we do it all’ – alle vier de ondernemers hebben te maken met Artificial Intelligence. En dat is volgens Ali Niknam (bunq) geweldig, maar hier moet je wel alert zijn: juist omdat je zo veel kunt met nieuwe technologieën, bestaat de kans dat je vergeet wat écht belangrijk is. Daarom draaien zij het proces om: ze kijken eerst naar de wensen van de consument en daar stemmen ze de juiste techniek op af.

Ook Alexander Klöpping (Blendle) schetst een realistisch beeld: de écht coole dingen gebeuren aan de achterkant van jouw organisatie: ‘Dat is niet sexy, maar wel het allerbelangrijkste.’

Blijf doorzetten!
Als entrepreneur voel je je volgens Alexander regelmatig eenzaam: jij gelooft in een idee, waar anderen misschien niet in geloven. ‘You are out there to proof everyone wrong’, maar dat is best eng. Daarom moet je blijven doorzetten. En op je gezondheid letten. Het geromantiseerde beeld van de ondernemer klopt niet, maar gelukkig kunnen we er in Nederland open en eerlijk over zijn. Ali vergelijkt het met een relatie. Je ontmoet iemand en wordt helemaal verliefd: ‘then reality sets in. And you have to make it work.’

Alle hoogtepunten van Forward Thinking Leadership terug kijken? Op deze pagina vind je de mooiste highlights uit het seminar.

Bekijk de hoogtepunten

Team DenkProducties

We doen niets liever dan het verzamelen van de beste kennis voor jou als professional. Onze missie is om die kennis met jou te delen op een manier die écht blijft hangen. Dat doen we met onze seminars, korte tipvideo's, blogs & interviews met sprekers.

Lees meer