Elke leider en ondernemer weet: als je wilt vernieuwen en innoveren, dan moet je een manier vinden om goed om te gaan met een ‘mislukking’.
Want die horen er gewoon bij. Soms lukt iets en soms gewoon niet. En een lerende, innoverende organisatie snapt dat en maakt daar geen probleem van.
Maar ja … hoe doe je dat nou? Op een positieve manier?
Bij Ben & Jerry' s hebben ze daar iets geweldigs voor bedacht: de Flavor Graveyard. Een rustplaats voor gestopte ijssmaken. Die bestaat echt. In Vermont.
Het Smaakkerkhof van Ben & Jerry’s
Op de Flavor Graveyard vind je smaken als:
1. Peanut Butter and Jelly Een eerbetoon aan de klassieke sandwich, deze smaak bestond uit pindakaasijs met swirls van aardbeienjam.
2.Vermonty Python Geïnspireerd door de legendarische comedygroep Monty Python, pronkte deze smaak met koffielikeurijs en een swirl van chocoladekoekjeskruimels.
3.Turtle Soup Misschien was de naam al een teken, maar deze ijssmaak kwam maar niet uit de startblokken.
Wijze les: beloon grensverleggers, altijd!
De wijze les voor elke leider en ondernemer: risico’s nemen en grenzen verleggen zijn belangrijk. En als het mislukt, kun je daar ook met een vrolijke knipoog op reageren. Speels, respectvol en met trots. Zoals Ben & Jerry’s dit doet.
Als bedrijf wil je dat je producten een verhaal vertellen. Dat ze opvallen, dat ze aanspreken. Geen grijze middenmoot, maar met kop (en schouders) boven het maaiveld. Ben & Jerry’s is hier echt geniaal in. Verder lezen
Wat als je mensen kon overtuigen zonder te pushen? Dat is precies waar Dr. Jonah Berger, professor aan de Wharton Business School, over sprak tijdens zijn webinar voor DenkProducties. Verder lezen
Hoe bouw je een organisatie die primair wordt gedreven door Purpose? 10 inzichten die opvielen, inspireerden en waar je direct mee aan de slag kan. Verder lezen