Ronald laat zien hoe ons brein in het informatietijdperk overprikkeld raakt door de drie C’s: consumptie, comfort en constante prikkels. Daardoor verliezen we focus, energie en betekenis. Zijn oplossing? Terug naar de drie B’s: beweging, betrokkenheid en betekenis.
In dit gesprek ontdek je hoe leiders, teams en organisaties echte bevlogenheid kunnen creëren én waarom dat niet soft, maar keihard strategisch is.
Je hoort o.a.:
- Waarom bevlogen medewerkers tot 25% productiever zijn.
- Hoe je voorkomt dat passie doorslaat in werkverslaving.
- En hoe complimenten, patronen doorbreken en open vragen stellen je brein gezond houden.
Een gesprek vol energie, humor en praktische inzichten – over de kunst om in een drukke wereld weer met aandacht te leven én te leiden.
Luister de podcast via: Spotify, Apple Podcasts & Podimo
Shownotes:
- Meer lezen over Ronald van der Molen doe je hier.
- Download de Vitaliteitskalender met 30 kleine gewoontes met een grote impact.
- Zelf het boek ’Het bevlogen brein’ van Ronald bestellen doe je bij managementboek.