Alexander Osterwalder

Alexander Osterwalder

Business Model Innovation and the Invincible Company

Alexander Osterwalder is een Zwitserse auteur, spreker en ondernemer. Bekend van zijn werk op het gebied van Business Model Innovation. Hij is de uitvinder van het Business Model Canvas. Een model dat wereldwijd door talloze bedrijven wordt gebruikt.

Alexander Osterwalder schreef onder andere de internationale bestsellers Business Model Generation Value Proposition Design, Testing Business Ideas en zijn nieuwste boek: The Invincible Company.

Nummer vier Business Thinker

Alexander Osterwalder staat op nummer 4 van de Thinkers50-lijst van de meest invloedrijke managementdenkers wereldwijd en staat bekend om het vereenvoudigen van het strategieontwikkelingsproces en het omzetten van complexe concepten in eenvoudige visuele modellen.

Meerdere bestsellers

Alexander Osterwalder schreef de internationale bestseller Business Model Generation, waarvan een miljoen exemplaren in 30 talen zijn verkocht, Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Want, Testing Business Ideas en The Invincible Company.

Uitvinder 'Business Model Canvas'

Alexander Osterwalder is de uitvinder van het Business Model Canvas, het Value Proposition Canvas en de Business Portfolio Map. Super praktische tools om je strategie te bepalen. Zijn tools worden gebruikt door miljoenen professionals bij toonaangevende, internationale bedrijven.

Amsterdam Business Forum 2022

Tijdens het Amsterdam Business Forum 2022 was Alexander Osterwalder een van de sprekers. Hij sprak over: 

✅ Hoe je een sterk en divers groeiportfolio bouwt.
✅ Hoe je een innovatieve in jouw organisatie creëert.
✅ Hoe de rollen van CEO's, marketing, financiën en andere cruciale spelers te herdefiniëren bij het bouwen van een sterk innovatie-ecosysteem.

In dit blog item lees je een paar tips uit zijn presentatie over: 'Trust the innovation process.'

Naar het blog >