Leren hoeft geen pijn te doen

Een interview uit het blad Sales Management waarin Hans Janssen uitlegt waarom bij de seminars van DenkProducties 'educatie' en 'entertainment' hand in hand gaan. Leren hoeft geen pijn te doen. Collegebanken zijn niet persé de beste omgeving voor inspiratie en kennisoverdracht. 

Hoe komt het dat DenkProducties zo hoog scoort? Janssen: “We doen er alles aan om de deelnemers in één dag het best mogelijke programma te bieden. Hierbij vinden we niet alleen de inhoud van groot belang, maar zeker ook de vorm. Wij vinden dat leren geen pijn hoeft te doen, of heel moeilijk gemaakt moet worden. Leren mag ook leuk en onderhoudend zijn. Onderzoeken tonen aan dat entertainment en educatie eerder vrienden zijn dan vijanden. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat het alleen maar lollig is. Ik geloof niet dat mensen meer of beter leren in collegebanken; het mag best swingend zijn.”

Hans is gefascineerd door het vraagstuk hoe hij de stof die de deelnemer gedurende een dag krijgt aangeboden nog beter kan laten indalen. “Het gaat erom dat mensen na een bijeenkomst van een dag ook werkelijk toepasbare kennis mee naar huis nemen. We zijn als team dan ook doorlopend op zoek naar nieuwe manieren om die kennis optimaal over te brengen, maar ook om te zorgen dat deze geactiveerd wordt.

Het hele artikel lezen? Klik hier.

Benieuwd welke seminars allemaal op onze agenda staan?

Bekijk onze agenda

Hans Janssen

oprichter DenkProducties

Lees meer

Dit is ook leuk