3 tips over hybride werken

3 tips over hybride werken

3 tips over hybride werken van Ben Tiggelaar. Ben sprak op het seminar 'De kunst van Hybride Werken'. Hij deelde veel super relevante inzichten. Hier volgen 3 inzichten die naar voren kwamen in zijn verhaal!

1: 30 METER IS DE AL KRITISCHE GRENS

Diverse onderzoeken tonen aan: zelfs al bij een fysieke afstand van 30 meter, veranderen de communicatiepatronen. Vanaf die afstand:

  • hebben mensen minder vertrouwen in de ander
  • delen ze minder informatie
  • overdrijven ze in communicatie

Tip: Wees hier alert op. Dit ga je namelijk meer zien in hybride werkteams. 

2: BESTRIJD 'MINI-MISVERSTANDEN'

Als we weer fysiek samenkomen, besteed die tijd dan aan complexe taken. Die vereisen een 'common ground' (waar doen we het ook alweer voor?) en zitten vaak vol 'mini-misverstanden'. Die laatste hebben flinke impact en geven het gevoel dat we langs elkaar heenwerken. Doe complexe taken dus echt samen.

3: VERGADERTIP: ANDERE VOORZITTER

Hybride teams vergaderen veel, juist om veel misverstanden te voorkomen. Een tip daarbij is: kies de juiste voorzitter. Dat is normaal gesproken automatisch 'de hoogste in rang aan de tafel'. Maar is dat wel de beste? Kies de persoon die het best kan faciliteren. Dat is meestal iemand anders dan 'de baas'.

Veel succes met hybride werken!

Bekijk ook