Fans maken... wat mag dat eigenlijk kosten?

Elk bedrijf wil zijn klanten tot fans maken. Tot enthousiaste ambassadeurs die zelf al heel loyaal zijn, maar ook nog eens actief nieuwe klanten aandragen. Dat wil iedereen. Maar hoe doe je dat? Jos geeft tips.

De grote vraag is: hoe krijg je dat voor elkaar? En wat mag dat kosten? Want voor marketingplannen zijn altijd budgetten (aan reclames wordt een vermogen uitgegeven!), maar voor het maken van fans ‘is geen budget’. Raar is dat eigenlijk, vind je niet?

Als je fans wilt maken, en daar geld aan wilt uitgeven, moet je soms even een mentale drempel over. Kijk even naar deze video van Jos:

Video Jos Burgers

Tip: 5 tientjes ‘lef’ en dan kijken wat er gebeurt
Het goede nieuws is dus: fans maken hoeft niet veel te kosten. Vaak is één attente geste al genoeg. Je ziet: als je 5 tientjes durft uit te geven, kom je al een heel eind. En je weet zeker: die 5 tientjes als reclamebudget, hebben veeeeel minder impact. Dus spreek eens met elkaar af: iedereen mag 50 euro uitgeven om een probleem op te lossen. En kijk eens waar het toe leidt! 

Méér Jos Burgers
Wil je meer van Jos Burgers?

  • Jos geeft een exclusief avondseminar over zijn nieuwste boek ‘Eén fan per dag’.
  • Je kunt nu ook een online programma van Jos volgen over Klantgerichtheid. Bij Elephant Road, het digitale zusje van DenkProducties.

Dit is ook leuk